На заседание на Областния съвет за
развитие /ОСР/ на Област Враца, проведено на 30.11.2017 г. в Заседателната зала
на Областна администрация – Враца в присъствието на 20 членове на ОСР и
служители на администрацията на дневен ред е поставен въпросът за Дуалното
образование и обучение в училищата от област Враца.
Г-жа Галина Евденова, Началник на
Регионално управление на образованието, Враца
след кратък преглед на работата за модернизиране на системата за
професионално образование и обучение /ПОО/ акцентира върху необходимостта от
по-голяма активност на всички заинтересовани страни за развитие на ПОО и
въвеждане на дуалното обучение защото прилагайки го всички страни печелят - учениците получават професия, фирмите ще
имат квалифицирани работници и държавата. Тя обобщава, че дуалната система на обучение е
възможната и необходима връзка между училищата и реалната практика; в
план-приема за 2015/2016 г. в област Враца са реализирани 1.5 паралелки с
дуална форма на обучение, а през 2017/2018 - 6,5 паралелки; през настоящия
месец декември предстоят срещи с кметове, представители на общинските съвети и
бизнеса във връзка с предстоящия план-прием за 2018/2019 г.
На
заседанието е представена също реализацията на проекта с национално и
стратегическо значение „Learning
by Doing“ , съфинансиран по Транснационална програма „Дунав 2014-2020“, чийто
екип е натоварен с огромната отговорност да изготви Национална стратегия за
дуалното обучение. Проектът се реализира с партньорството на 24 организации от
девет държави, от Българска страна това са Търговско-промишлена палата - Враца
и Регионално управление на образованието, Враца.
Отношение по темата взема и г-жа Илиана
Филипова, изпълнителен директор на ТПП - Враца, представител на работодателски организации
и мениджър на проекта. Тя изразява своето задоволство от изпълнението на
проекта и посочи неговата изключителна важност и призовава за по-голяма ангажираност от страна на
общините при разработването на предстоящия план-прием за училищата, с цел
успешното му реализиране и повишаване на привлекателността на професионалното
образование и обучение.
Няма коментари:
Публикуване на коментар