През изминалата седмица областния управител на Враца Малина Николова и началникът на регионално управление на образованието Галина Евденова проведоха работни срещи с ръководствата на общините и общинските съвети в областта, представители на работодателски организации, на работодателите и на Бюрата по труда. Срещите се проведоха като част от дейностите по създадената областна пътна карта за планиране, организиране, утвърждаване и популяризиране на Държавния план-прием за учебната 2019-2020.
Регионалната политика на областния управител, свързана с подготовката на кадрите в средното образование, следва националната, като я адптира за целите на област Враца за социално-икономическо развитие, свързани с изискванията на местния бизнес, стратегиите на общините, интересите на учениците и условията в училищата с прием след 7-ми клас.
До всички фирми на територията на област Враца са изпратени образци на заявки за планиране на необходимите кадри за 5-годишен период. За заявените кадри Областна администрация - Враца създава регистър, който ще послужи за разпределението на професионалните паралелки на територията на общините.
Определянето на вида на паралелките в средното образование ще се основава на политиките на МОН за повишаване процентното съотношение на приетите ученици VIII клас в професионалните гимназии и парелелки и преструктириране на приема по профили в посока STEM профили, технически и ИТ професии.
В област Враца през настоящата учебна годна бяха разкрити паралелки от защитените от държавата специалности от професии с очакван недостигна пазара на труда. Тенденцията за новия план-прием ве такива да бъдат разкрити при зачвени професии, за които има необходимост от ограничен брой кадри, но са определящи за развитието на малки и средния бизнес.
На срещата в областния град, която се проведе във Враца, кметът на общи Враца Калин Каменов и областният управител Малина Николова благодариха на работодателите за съвместните им усилия, свързани с професионалното образование, създадените добри условия от тях за производствена практика, квалификацията на наставниците в предприятията и участието им в модернизирането на учебно-производствените бази.
Областният управител и кметът на Враца представиха и предприетите от областната и общинската администрация мерки за създаване на необходимите условия за бизнеса. Калин Каменов презентира ремонтираните в промишлените зони на града улици със средства от общинския бюджет. Малина Николова запозна Участниците в срещата със стартирането на проект за изграждане на водоснабдителна и канализационна система в Източна промишлена зона със средства по Оперативна програма "Околна среда".
След проведените срещи се очакват становища на кметовете на общини и на областния управител за определяне на броя и вида на паралелките за Държавния план-прием 2019/2020г., Съобразно регионалната и общинските стратегии за развитие.
Източник: www.medianews.bg
Блогът се създава от Търговско-промишлена палата – Враца по проект Learning by Doing, съфинансиран от ЕС (ЕФРР, ИПП) и националния бюджет. В този стратегически проект по ПТС ДУНАВ, участват 24 партньори: 11 ЕФРР, 4 ИПП и 9 асоциирани. Темите са насочени към основните индиректни целеви групи, фирмите и младежите и разбира се, всички заинтересовани страни. Целта ни е да дадем малко повече информация и да предизвикаме интерес относно Дуалното обучение и предизвикателствата при модернизиране на ПОО
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
БИНАРНО ОБУЧЕНИЕ В ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ТЪРГОВИЯ И РЕСТОРАНТЬОРСТВО ГР.ВРАЦА
Бинарното обучение по кетъринг е иновативна практика на Професионална гимназия по търговия и ресторантьорство в гр. Враца. Професионалн...
-
Представяме Ви професията монтьор на железопътна техника. След завършване на обучението по професията "Техник по железопътна техника&qu...
-
Видеото представя основните и важни моменти при изпълнението на проект Learning by Doing/"Учене чрез практика“, фи...
-
На 30.01.19 г. в рамките на работен пакет 6 по проекта Learning by Doing, Институт на Република Словения за професионално образование и обуч...
Няма коментари:
Публикуване на коментар